W poprzednim wpisie starałem się pokrótce przybliżyć Wam moje wrażenia z pokazów lotniczych Sanicole Airshow 2021. Wspomniałem w nim również, że na jeden dzień opuściliśmy Belgię by udać się do niemieckiego Düsseldorfu a dokładniej do mieszczącego się tam Classic Remise.
Classic Remise to garaż, muzeum, komis i warsztat w jednym. Miejsce, gdzie fani motoryzacji posiadający często unikatowe pojazdy mogą je bezpiecznie parkować a przy okazji pokazać je wszystkim innym fanom motoryzacji. Ci którzy chcą wyremontować swoje auto mogą skorzystać z wyspecjalizowanych warsztatów, które dołożą wszelkich starań by przywrócić autom właściwy im blask. Jeśli ktoś chce kupić klasyka to w Classic Remise na pewno znajdzie fachową pomoc a być może i wymarzony samochód. Przy okazji będzie mógł od razu sprawdzić bądź uzyskać potwierdzenie co do stanu technicznego auta.
Classic Remise to nie tylko Düsseldorf ale też i Berlin – otwarte jako pierwsze miejsce tego typu. Tam niestety nie byłem ale po wizycie w Düsseldorfie mam ogromną chęć odwiedzenia Berlina.
Samochody
Można je podziwiać już przed samym budynkiem parowozowni (warto wspomnieć, że koncept Classic Remise zakłada umieszczanie samochodów w miejscach historycznych takich jak właśnie stara parowozownia, czy też starej zajezdni tramwajowej w Berlinie) oraz na dwóch piętrach wewnątrz budynku. Niektóre samochody są umieszczone w szklanych, klimatyzowanych garażach a niektóre stoją obok siebie na parterze.
Pierwsze wrażenie jakie mi towarzyszyło to – „ale ścisk” samochody stoją jeden obok drugiego tak, że zrobienie zdjęcia całego samochodu jest bardzo trudne. Drugim było „jak ja to sfotografuję”. Na szczęście Paweł i Karol podpowiedzieli jak ugryźć ten temat i tak o to powstał materiał zdjęciowy do tego wpisu.
Sprzęt
Wszystkie zdjęcia wykonałem Canonem R5 i podpiętymi na zmianę RF2470/2.8 i RF70200/2.8. To czego mi brakowało to mały statyw (czasami podwójna stabilizacja w body i obiektywie to było za mało by uchwycić detal w zacienionym miejscu, bez podnoszenia ISO) i filtr polaryzacyjny by lepiej pracować z refleksami świetlnymi.